Gånggrus

Hej! Läste svaret här att ni har krossmaterial röd 0-5 på era gångar, men hur jag än googlar kan jag inte hitta var det finns att köpa. Har ni något förslag vart jag kan vända mig här i Göteborgstrakten (bor i Lerums kommun)?
Vänligen
Ewa Godwin

Kommentarer

  • Hej!
    Sök på kross / ballast-anläggningar- alla kanske inte säljer till privatpersoner. Vissa byggvaruhus säljer grus - kolla vad de har för olika fraktioner och välj den som är mest lik 0-5 i fraktionsstorlek. 0, dvs mjölstorlek, i fraktionen gör att materialet packar sig och inte rullar runt och regnar bort lika lätt, så tex 0-4 är bättre än 2-5 till detta ändamål.
    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare