fråga om blomsort

hej, jag såg en blomma häromdagen. den såg ut lite som en flerskruvad turban. jag hade inte med mig något fotomedel och minns inte riktigt var jag kunde återfinna den. jag har dock en fotoreferens som är rätt nära. det vore väldigt lyckligt om ni vet vilken sort jag menar? tack på förhand /kendal

Kendal

Kommentarer

  • Ha ha, kul fråga som förstås är omöjlig att svara på utan mer information, t ex var såg du den och när, hur stor var den, vilken färg på blomman var det, etc etc. Med detta sagt var min första association när jag såg bilden att det var edelweiss, Leontopodium alpinum, du sett.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent