Felaktig skyltning?

Hej!

Har ni kanske felmärkt en lönn i koreanska dalen? Det står Acer Palmatum, men den ser ut som en Acer Japonicum (eventuellt aconitifolium). Bifogar bilder på skylt och löv.

Johan

Kommentarer

  • Hej! Jo men det kan nog stämma att den är felskyltad. Plantan är en gåva från -76 som då ansågs vara Acer palmatum. Ska ge detta vidare till lämplig botanist så att en korrekt skylt kan införskaffas.

    Mvh
    Emil Wallin Trädgårdsmästare -träd och buskar