Får man ha med sig hund i trädgården?

Hej,

Är det tillåtet att ha med sig hunden i trädgården?

Kommentarer

  • Hej Agnes,

    Hundar får inte vistas i trädgården mellan 1 mars och 30 september. Kopplade hundar är välkomna 1 oktober till sista februari. Ledarhundar är naturligtvis välkomna i parken året om.
    Anledningen till att hundar inte får vara i trädgården under växtsäsongen är att det i en botanisk trädgård finns värdefullt växtmaterial som kan komma till skada. Alla hundägare plockar inte heller upp efter sina hundar vilket blir en sanitär olägenhet för våra trädgårdsarbetare. Vi hoppas på förståelse och hälsar alla hundar välkomna oktober till februari.

    Vänliga hälsningar,

    Agneta Green