Kan man få lägenhet utan inkomst tills vidare?

Om man för tillfället inte har jobb eller rätt till bostadsrätt tills man har en lägenhet, har man ändå rätt att ansöka om lägenhet och chans att få den?
Emine Iseni

Kommentarer

  • Hej Emine,

    Du måste klara att betala hyran för lägenheten. Därför ser vi vilken inkomst du har i förhållande till hyran. Godkända inkomster kan vara lön, a-kassa, studiemedel, pension, bostadsbidrag, försörjningsstöd och ersättning från Försäkringskassan. Deta innebär att du måste kunna uppvisa intyg på inkomst när du ansöker om lägenhet hos oss.
    Jasminka Uthyrare