Vad händer om jag är sjuk och inte kan gå på visningen?

Har fått erbjudande om visning på en lägenhet,
nu har jag blivit sjuk och kan inte gå på den. Vad händer då? Vill inte tacka ja på en lägenhet som jag inte har sett.

Kommentarer

  • Hej Crister, tack för din fråga!

    Vad tråkigt att du blivit sjuk och inte kan gå på visningen. Tyvärr brukar det inte gå att få en annan visningstid utan det är den dagen och tiden i inbjudan som gäller.

    Om du har en vän eller familjemedlem som du litar på brukar det gå bra att låta denne gå på visningen som ditt ombud och kika på lägenheten åt dig. Ditt ombud ska då ha med sig en kopia av visningsinbjudan. (I enstaka fall är det inte tillåtet att skicka ombud på visningen. I så fall ska det stå i annonsen och/eller i visningsinbjudan).

    Ifall du inte kan eller vill skicka ombud, och inte vill chansa på att tacka ja utan att ha sett lägenheten, får du tacka Nej till erbjudandet. Kontakta kundtjänst om du har frågor om hur det fungerar med Nej-svar.

    Elin, Boplats Göteborg
  • Om jag inte går på en visning för att jag har fått förhinder eller har ångrat mig. Måste jag ändå tacka nej eller kan jag bara låta det passera
  • Hej Anita, tack för din fråga!

    Om du inte lämnar något svar innan svarstiden har gått ut, så kommer det automatiskt räknas som att du tackar Nej. Du måste alltså inte aktivt tacka nej.

    Boplats sammanställer statistik och lämnar till hyresvärdarna, bland annat statistik över varför sökande har tackat nej till deras lägenheter. Av den anledningen är vi glada om man aktivt svarar nej och anger anledning, men det är som sagt inget måste.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej
    Jag har fått en visning på en lägenhet på 04.04 kl:11 men jag har uppkörning på samma tid och inte komma på visningen. Kan jag komma på en annan tid t.ex kl 14:00 istället på samma dag?
    Mvh
  • Hej, tack för din fråga!

    Tyvärr brukar det inte gå att få en annan visningstid, utan det är den dagen och tiden i inbjudan som gäller.

    Om du har en vän eller familjemedlem som du litar på brukar det gå bra att låta denne gå på visningen som ditt ombud och kika på lägenheten åt dig. Ditt ombud ska då ha med sig en kopia av visningsinbjudan. (I enstaka fall är det inte tillåtet att skicka ombud på visningen. I så fall ska det stå i annonsen och/eller i visningsinbjudan).

    Ifall du inte kan eller vill skicka ombud, och inte vill chansa på att tacka ja utan att ha sett lägenheten, får du tacka Nej till erbjudandet. Kontakta kundtjänst om du har frågor om hur det fungerar med Nej-svar.
    Elin, Boplats Göteborg