Ta chansen att ställa en fråga till Boplats VD och styrelseordförande!

Boplats kommer vara på plats och svara på bostadssökandes frågor under Frihamnsdagarna på Bananpiren den 25 - 27 augusti.
Klicka här för att läsa mer.

Fredagen den 26 augusti kl. 9 - 9.40 har Boplats en frågestund på scenen Ebbe, där vår styrelseordförande Åsa Harzell-Grüner och VD Maria Meyer-Martins kommer att svara på frågor.

Du som vill ställa en fråga kan göra det redan nu - skriv bara en kommentar på det här inlägget, så kanske just din fråga besvaras på scen under Frihamnsdagarna!
Elin, Boplats Göteborg

Kommentarer

  • Hej,
    När man kollar på bostadsbolagen, inom allmännyttan i Göteborg, så står det:

    "Under 2022 kommer en ny gemensam omflyttningsplats att lanseras. Det betyder att du som redan bor hos oss kommer att kunna söka lägenhet även hos Poseidon, Familjebostäder och Gårdstensbostäder. Mer information om när den gemensamma omflyttningsplatsen lanseras kommer."

    Kommer inte detta försvåra för bostadssökande, som inte bor inom de kommunala bostadsbolagen, ytterligare? Vi bor inom ett privat bostadsbolag, men där vi skulle vilja bo, rent geografiskt, där är de allmännyttan som har alla hyresrätter, och vi ser aldrig att det dyker upp lediga bostäder, i dessa områden?

    Hoppas detta är en fråga som kan tas upp Frihamnsdagarna? Tack på förhand!
  • Hej,Lägenheter som blir publicerade i mitten av en månad med inflyttning den första i nästkommande månad förväntas att betala dubbelhyra på grund av hyresvärdens anledningar till att hyra ut lägenheten så fort som möjligt. Om man som pensionär har en bostadsrätt, ett hus och vill flytta till ett trygghetsboende med en hyra på 11000 kr går det inte ihop. Hur är det tänkt att man ska ha råd oavsett inkomst att betala den korta inflyttningen?
  • Finns det någon plan om förbättring av uthyrningspolicyn framtagen utav Förvaltning AB Framtiden till Göteborgs kommunala hyresvärdar?
  • Hejsan!
    Hur ska det bli mer attraktivt att sälja sin bostadsrätt för att välja hyresrätt när hyran är så pass hög och standarden låg( kort inflyttningsdatum- liten lägenhet)?
  • Hej. Jag tyckte det var himla märklig reklam på spårvagnen för ett tag sen. Ni ville ha historier på hur man fick sin lägenhet via Boplats. Två historier: Ja jag stod i kö i fem år och fick en lägenhet längst ut i ett av Göteborgs värsta områden. Eller ja jag stod i kö i 8 år och fick i det området jag ville ha. Hmmm... Så är det för många av oss. Spännande? Eller vad för spännande historier vill ni ha...? Det finns spännande historier på hur folk fick sin lägenhet, men då skulle jag säga att det främst är från privata hyresvärdar som inte vart så noga med kötid och oftast hör man inte att detta skett via Boplats.
  • Hej! Vad kul att se så många bra frågor som ni skickat in!

    Efter Frihamnsdagarna kommer vi att publicera svar på alla inkomna frågor på boplats.se, så även de frågor som kanske inte hinns med på scen kommer ni att få svar på.

    Så fortsätt gärna att skicka in fler frågor, frågelådan stänger först den 19 augusti!
    Elin, Boplats Göteborg
  • Jag skulle vilja veta om det kommer att byggas nya hyreslägenheter ute i vår södra skärgård? Det är en stor dröm för mig att få flytta dit ut!

    Hälsningar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.