Vad kommer hända med mina poäng hos Öckerö Fastigheter?

Hej! Jag står i kö på Öckerö Fastigheter och har hört att deras kö ska flytta till Boplats. Är det så? Vad händer med mina köpoäng då?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Ja, det stämmer. Öckerö Fastigheter kommer att flytta sin bostadskö till boplats.se. Från och med 1 juni 2021 kommer Öckerö Fastigheter att annonsera ut sina bostäder via Boplats.

    Du behåller din kötid i Öckerö Fastigheter när du registrerar dig på boplats.se. Du kommer att ha två olika typer av köpoäng på boplats.se:
    • Du kommer att få tillgodoräkna dig dina ködagar hos Öckerö Fastigheter, som du kan använda för att söka och få företräde till Öckerö Fastigheters lägenheter.
    • Du kommer också att börja samla ködagar hos Boplats som du kan använda för att söka lägenheter från andra hyresvärdar på boplats.se.
    För att dina ködagar hos Öckerö Fastigheter ska tillgodoräknas, måste du skapa ett konto på boplats.se och betala avgiften senast den 31 augusti 2021.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Varför finns då inga utannonserade bostäder från på boplats? Svar 0 för jag då jag söker på Öckerö. Enligt annan info ska det finnas flera lägenheter på Öckerö lediga nu som ska finnas på boplats.
  • Hej Christina!

    Öckerö Fastigheter har ett mindre bestånd och har inte lediga lägenheter hela tiden. För att inte råka missa när de lägger ut lediga lägenheter kan du skapa en bevakning på boplats.se.

    På boplats.se kan du skapa en bevakning med de områden du är intresserad av under "Sök bostad". Bevakningen informerar dig om vilka lägenheter som blir lediga.

    När du har sparat din bevakning kommer du att få e-post när det kommer ut nya lägenheter som passar in på dina sökkriterier. Om det inte kommit ut några nya lägenheter som passar in på dina sökkriterier, så får du inte e-post. Det är alltså inte säkert att du får e-post om bevakningsträff varje dag.

    Du väljer själv om du vill ansöka eller inte. Du behöver inte tacka Nej, om du inte är intresserad är det bara att låta bli att söka. När det läggs ut en annons på en lägenhet som du är intresserad av måste du logga in på boplats, gå till annonsen och klicka ANSÖK för att söka lägenheten.
    Elin, Boplats Göteborg