Förlorar min medsökande sina poäng om jag får en lägenhet?

Har min medsökande förlorat sina poäng om jag får en lagenhet ?

Kommentarer

  • Hej Talal, tack för din fråga!

    Om du får en lägenhet, så nollställs bara dina ködagar. Din medsökande behåller sina ködagar.

    Ködagar hos Boplats är personliga och kan inte räknas ihop, delas eller överlåtas till någon annan person eller medsökande. Din medsökandes ködagar räknas alltså inte med om det är du som loggar in och söker en lägenhet från ditt boplats-konto.

    Den av er som loggar in och ansöker blir huvudsökande. Ni väljer själv vem av er som ska vara huvudsökande. Huvudsökande måste själv uppfylla hyresvärdens villkor, utom om det finns inkomstkrav. Då räknas medsökandes inkomst ihop med din.

    När ni får en lägenhet, nollställs den huvudsökandes ködagar. Medsökande behåller sina ködagar, även om båda skriver på kontraktet.
    Elin, Boplats Göteborg