Hur lång kötid behövs det för att få en bostad?

Hej! Hur lång kötid behövs det för att få en bostad, har ni statistik på den kortaste kötiden i olika områden som krävts för att få ett hyreskontrakt?
Erik

Kommentarer

  • Hej Erik, tack för din fråga!

    Hur lång kötid som krävs beror helt på vilken typ av lägenheter du söker. De mest populära lägenheterna i centrala Göteborg, med låg hyra och/ eller tre eller fler rum kräver längst kötid. Medan lägenheter utanför Göteborg och nyproducerade lägenheter med hög hyra ibland går till sökande med 0 ködagar eftersom det inte är lika många som söker dem.

    Här kan du se statistik över kötider: https://nya.boplats.se/tipshjalp/statistik
    Elin, Boplats Väst