Vad händer med mina andra ansökningar om jag tackar Nej?

Hej, jag har sökt tre olika korttidskontrakt på samma gata där jag står först i kön på alla. Lägenheterna har olika avslutsdatum och jag har nu fått besked om den ena. Den ligger på bottenplan och de andra två är på våning tre. Om jag tackar nej till den på bottenplan har jag då fortfarande kvar min plats som först i kön på de andra två? Mvh

Kommentarer

  • Hej Rickard, tack för din fråga!

    Om du tackar Nej till den på bottenplan, så har du kvar din plats i kön på de andra lägenheter du har sökt.

    Enstaka Nej-svar påverkar inte dina chanser att få de andra lägenheterna som du sökt. Men om du har tackat Nej sex gånger eller mer inom de senaste sex månaderna, kan du inte göra nya ansökningar så länge som Nej-svaren finns kvar på din profil. Dina ansökningar kan även bli underkända på grund av för många Nej-svar.
    Klicka här för att läsa mer om Nej-svar i Boplats förmedlingsregler.

    Elin, Boplats Göteborg
    (Uppdaterad )