Har fått ett korttidskontrakt, när kan jag söka lägenheter igen?

Jag har nyligen skrivit på ett korttidskontrakt och får behålla mina ködagar. När kan jag börja anmäla intresse på lägenheter igen? Nu står det att jag inte kan det eftersom jag nyligen har skrivit kontrakt
Kristina

Kommentarer

  • Hej Kristina, tack för din fråga!

    Efter att du har fått ett kontrakt blir du tillfälligt spärrad från att söka nya lägenheter tills dess att hyresvärden har markerat i Boplats system att uthyrningen är klar. Oftast tar det inte mer än någon vecka, men om hyresvärden skulle missa att klarmarkera så kommer det ske automatiskt en månad efter att ni skrev kontrakt. Inom kort kommer du att kunna söka nya lägenheter igen 😀
    Elin, Boplats Göteborg