Går det att ställa sina barn i kö?

Hej, jag undrar om det går att ställa sina barn i kö hos er, och i så fall om det är några speciella regler eller något att tänka på?

Kommentarer

  • Hej Filip, tack för din fråga!

    Om ditt barn har fyllt 17 år kan hen skapa ett konto och ställa sig i kö på boplats.se.

    Medlemskapet är kostnadsfritt fram tills barnet fyller 18 år. Hen behöver sedan betala avgiften i samband med sin 18-årsdag för att fortsätta samla kötid hos Boplats, och därefter varje år i samband med sin födelsedag. En månad innan 18-årsdagen skapas en första avi med betalningsuppgifter på Mina Sidor / Betalning.

    Här kan du läsa mer om hur du hjälper din 17-åring att skapa ett konto på boplats.se.

    Åldersgränser på boplats.se
    • 17 år - Nedre åldersgräns för att skapa ett konto och stå i kö på boplats.se. Som 17-åring står du i kö gratis fram till 18-årsdagen. Om du är yngre än 17 år kan du inte stå i kö.
    • 18 år - Nedre åldersgräns för att kunna söka lägenheter på boplats.se. Om du är yngre än 18 år kan du inte ansöka om lägenheter. När du är 18 år eller äldre kostar det 200 kr per år att stå i kö på boplats.se.

    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej,
    Min dotter är 3 år.

    Jag vill skapa ett konto på mig men för henne så hon har god tid att få en lgh.

    Hur gör jag?

    Ha det fint.
  • Hej Robin, tack för din fråga!

    På boplats.se går det att skapa ett konto och ställa sig i bostadskö från och med 17-årsdagen. Om du är yngre än 17 år kan du inte skapa ett konto eller stå i kö.

    Föräldrar kan inte stå i kö för sina barns räkning - varje konto på Boplats är personligt. Du kan inte överlåta ditt konto eller dina ködagar till någon annan person.

    Din dotter är välkommen att ställa sig i kö från och med sin 17-årsdag.
    Elin, Boplats Göteborg