Varför kan jag inte logga in?

Hej! Jag kan inte logga in, det står att jag har skrivit fel användarnamn eller lösenord. Hjälp, vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa det via din e-post.
    Gör såhär:
    • Gå till boplats.se. Klicka på Logga in längst upp till höger på sidan.
    • Klicka sedan på Glömt lösenord. Det kommer då upp en ny sida där du fyller i antingen ditt personnummer eller den e-postadress som du använder på boplats.se. Klicka på knappen Återställ lösenord.
    • Du kommer då att få ett meddelande till din e-post, med en länk där du kan ändra lösenordet. Detta kräver att du har en aktuell e-postadress inlagd på boplats.se!
    • Välj ett lösenord för ditt konto. För att kunna godkännas måste ditt lösenord vara minst 10 tecken långt samt passera vår kvalitetskontroll. Läs mer om hur kontrollen av lösenord går till.
    Får du inget mail? Här kan du läsa om hur du anger Boplats som säker avsändare

    Elin, Boplats Göteborg
  • Får ej något svar på när jag skickar på glömt lösenord..
  • Hej Louise!

    Om du behöver personlig hjälp med att återställa ditt lösenord, är du välkommen att kontakta Boplats kundtjänst.

    Klicka här för att maila kundtjänst eller ring 031 -100 250.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej!

    Har registrerat mig på engelska sidan, tryckt på 'log in' för att bekräfta kontot och logga in, och det står 'fel användarnamn/lösenord'. Gjorde om det på svenska sidan och samma sak. Finns det något tekniskt fel med hemsidan just nu?

  • Hej Tom, tack för din fråga!

    Nej, det är inte något tekniskt fel på hemsidan. Vi har inga pågående driftstörningar på boplats.se.

    Här är några tips när du ska skapa ett konto på boplats.se:
    • Personnummer ska anges i formatet ååååmmdd-nnnn.
    • E-postadressen måste vara unik - det går inte att skapa ett konto med samma e-postadress som någon annan använder på boplats.se.
    • Lösenordet måste innehålla minst 10 tecken, och det måste uppfylla kraven i Boplats lösenordspolicy. Klicka här för att läsa mer om säkra lösenord på boplats.se.

      Ett bra sätt att skapa ett lösenord är att använda flera ord som bildar en kort mening, som:
      annacyklarhem

      Du kan också använda ord med nummer i mitten, som:
      vattenme3958lon

    Om du har problem med att skapa ett konto/logga in på ditt konto, är du välkommen att kontakta Boplats kundtjänst för att få hjälp.
    Elin, Boplats Göteborg