Var hittar jag statistik från bostadsförmedlingen?

Såg denna kommentar från ett annat inlägg

''Under perioden januari till september 2023 har det i genomsnitt varit ungefär 43% som svarat ja efter visning och 25% som svarat nej. Ungefär 32% svarade inte alls, vilket automatiskt räknas som att man tackat nej.''

Jag undrar om jag kan få lite relevant data för lägenheter med en snitt kötid på 6-8 år.

Läste i en artikel att desto längre man haft sina köpoäng, desto lägre odds man tackar ja.

Hade jag kunnat få lite information kring hur många som tackar ja efter visning, nej och inte svarar på lägenheter med en snitt kötid på 6-8 år?

Mvh
William

Kommentarer

  • Hej William, tack för din fråga!

    Vi har tyvärr inte så specifik statistik över Nej-svar som du efterfrågar. Precis som det står i stycket du citerar är det i snitt drygt 40% som svarar Ja efter visning.
    Elin, Boplats Väst

  • Jag förstår, har ni möjligtvis statistik på hur många lägenheter som läggs ut varje månad under 2023? Kollar och just nu är de väldigt få lägenheter som läggs ut och hade velat se hur varje månad är. Såg ett inlägg där ni la ut hur det såg ut för varje kvartal men hade velat veta för varje månad, hade uppskattat det massor om det gick!

    William
  • Hej William!

    Vi publicerar löpande statistik på boplats.se, som du kan ta del av här: https://nya.boplats.se/tipshjalp/statistik

    Det finns även del statistik i våra årsredovisningar, som du hittar här: https://nya.boplats.se/kontakta/press

    Att plocka fram specifik statistik ur vår databas kräver en större arbetsinsats vilket innebär att vi tar betalt för den tjänsten om det inte rör arbete som är akademiskt eller journalistiskt, och där vi ser en samhällsnytta med att ta fram siffrorna.

    Elin, Boplats Väst