Hur länge ska det vara tillfälligt driftstopp?

Hej jag försöker logga in på boplats men det står bara tillfälligt driftstopp. Men min kompis kommer in på sin sida! Hur ska jag göra för att få komma in på boplats?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Efter att vi har haft ett driftstopp på boplats.se kan det se ut som att informationen om tillfälligt driftstopp ligger kvar, även efter att driftstoppet är fixat. Det beror på att när du surfar på internet så sparas viss information från webbsidorna du besöker i cache-minnet och som cookies/kakor i den webbläsare du använder.

    Efter ett driftstopp kan du därför behöva rensa cache-minne och cookies i din webbläsare. Besök webbläsarens supportwebbplats för anvisningar - eller googla t.ex. "rensa cache och cookies i chrome" för att hitta instruktioner.

    Vad är en webbläsare?
    • En webbläsare är ett program på din dator som du använder för att komma till de webbsidor på internet som du vill besöka - till exempel boplats.se.
    • Exempel på vanliga webbläsare är Google Chrome, Microsoft Edge och Safari.

    Vad är cache-minne och cookies?
    • Cookies/kakor är små textbaserade datafiler som sparas i din webbläsare när du besöker vissa webbsidor. Cookies används av tekniska skäl för att förbättra boplats.se för dig som användare.
    • Delar av webbsidor, till exempel bilder, sparas i cache-minnet i din webbläsare. Det gör så att boplats.se läses in snabbare.
    Elin, Boplats Göteborg