Hur får jag veta mer information om visningen och hur ska jag svara på erbjudandet?

Hur vet jag om jag är inbjuden till visning?
När du blir inbjuden till en visning så får du ett meddelande på Mina Sidor. Ifall du har verifierat ditt mobilnummer och din mejladress på Mina Sidor/ Kontaktuppgifter, kan du även SMS och mejl som informerar om att du är inbjuden till en visning.

Hur ska jag veta vilket datum och tid visningen är?

Om du inbjuden till en visning har du fått ett meddelande på Mina Sidor och kanske även ett SMS och/eller ett mejl.
Logga in på Mina Sidor / Sökta Bostäder och klicka på aktuell adress för att komma tillbaka till annonsen. Där hittar du mer information om visningen.

Hur ska jag svara på erbjudandet?
Efter att du har varit på visning ska du svara Ja eller Nej till om du fortfarande är intresserad av lägenheten. Logga in på Mina Sidor / Sökta Bostäder och klicka på aktuell adress för att komma tillbaka till annonsen. Där finns det knappar som du klickar Ja eller Nej.
Tänk på att du måste svara innan svarstiden har gått ut. Ibland är det redan samma dag som visningen var. Därför är det bra om du loggar in och svarar på erbjudandet så snart du kan efter visningen.
Elin, Boplats Göteborg

Kommentarer

  • Jag har fått ett visningserbjudande. Har ångrat mig så jag vill inte gå på visningen. Hittar inte vart jag ska svara nej på visning?
    Mvh// Susanne

  • Hej Susanne, tack för din fråga!

    I dagsläget behöver du inte föranmäla ifall du tänker komma på visningen eller inte. Om du inte längre är intresserad av lägenheten kan du bara bort se från visningen. Efter att visningstiden har passerat kan du logga in på boplats.se / Mina Sidor / Sökta bostäder och svara Nej till fortsatt intresse av lägenheten.
    Elin, Boplats Göteborg