Fortsätter mina ködagar räknas när jag har ett korttidskontrakt?

Om jag får den korttidsboende på boplats kommer mina dagar räknas på medans jag bor där eller hur fungerar det?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Ja, dina ködagar fortsätter att räknas under tiden du har ett korttidskontrakt.

    Korttidskontrakt betyder att du får bo en kortare tid i lägenheten. Hyrestiden är ofta mellan 6 - 12 månader, men kan vara så kort som 3 månader. Korttidskontraktet kan ha ett i förväg bestämt slutdatum, eller förnyas månadsvis tills det sägs upp.

    Du har inte besittningsrätt på ett korttidskontrakt. Det datum avtalet mellan dig och hyresvärden går ut måste du därför flytta. Du får inte en annan lägenhet som ersättning.

    Eftersom korttidskontraktet är ett tillfälligt boende, behåller du dina ködagar hos Boplats om du får ett korttidskontrakt. Du kan fortsätta att söka andra lägenheter på boplats.se under tiden du bor på ett korttidskontrakt.
    Elin, Boplats Göteborg