Får man svara Ja utan att vara med på visning tid?

Hej.Jag är intereserad om en lägenheten som jag fick en visning erbjudande.Men visningtid passar inte till mig eftersom jag jobbar kvälltiden.Får man svara Ja utan att vara med på visning?Tack i förehand

Kommentarer

  • Hej Edison, tack för din fråga!

    Det brukar ofta gå bra att tacka ja även om du inte kan gå på visningen.

    Men i vissa fall har hyresvärden visningskrav, alltså att du måste ha gått på visningen för att kunna få skriva kontrakt. Om det är krav att närvara på visningen ska det stå i annonsen och/eller i visningsinbjudan.
    Elin, Boplats Göteborg