Välkommen till Boplats Väst kundforum!
Här kan du hitta svar på allmänna frågor, eller ställa en egen fråga.
Skriv inte några personuppgifter när du ställer en egen fråga. Om du har personliga frågor om ditt konto på boplats.se, ska du kontakta kundtjänst istället.
Boplats Väst är västra Sveriges bostadsförmedling. Vi är till för alla för alla som söker hyresrätt. Vi arbetar med likabehandling, öppenhet och mot diskriminering. Bostadssökande som anmält intresse för en lägenhet och uppfyller hyresvärdens villkor turordnas alltid efter kötid.
Alla hyresvärdar, både allmänyttiga och privata, är välkomna att använda bostadsförmedlingen.
Vi ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
Boplats Göteborg AB, Rosenlundsplatsen 1, 411 20 GÖTEBORG, Tel: 031-100 250
I dagsläget går det inte att betala genom autogiro.
De här betalsätten erbjuder vi nu:
Du kan betala med kort genom att klicka på Betala direkt. Ett nytt fönster öppnas där du kan fylla i uppgifterna för ditt betalkort och betala direkt.
Du kan betala med swish genom att klicka på Betala direkt. Ett nytt fönster öppnas där du kan fylla i ditt mobilnummer, och sedan öppna din swish-app och godkänna betalningen.
Klicka på Visa avi för att hitta summa, bankgironummer och OCR-nummer. Tänk på att det kan ta upp till fem dagar innan din bankgirobetalning registrerats hos oss, så var ute i god tid.
Hos din bank kan du lägga till Boplats Göteborg AB som mottagare för e-faktura. Då får du en e-faktura till din internetbank nästa gång det är dags att betala.
Om du skulle betala in 600 kr istället för 200 kr så kommer din betalning inte att registreras korrekt, eftersom du då har betalat fel belopp. Då hamnar det som en felbetalning i Boplats system.
Du behöver betala din avgift á 200 kr i rätt tid, en gång per år för att stå kvar i kön. Du kan inte betala för flera år samtidigt.
Det beror på när du hade sista betaldatum. Efter sista betaldatum blir ditt medlemskap vilande, och du har ytterligare 90 dagar på dig att betala innan dina ködagar raderas. Om det går mer än 90 dagar, raderas din kötid. Om din kötid har raderats på grund av att du betalade mer än 90 dagar för sent, kan du tyvärr inte få tillbaka ködagarna.
Hej Marie, tack för din fråga!
På din internetbank kan du lägga till Boplats Göteborg AB som mottagare för e-faktura. Du ska söka på Boplats Göteborg AB och klicka på Anmäl. Det ser ut ungefär som på bilden, beroende på vilken bank du har.
Om du inte har använt e-faktura tidigare måste du först aktivera tjänsten E-faktura på din internetbank innan du kan ansluta mottagare.
Om du har aktiverat tjänsten e-faktura på din internetbank och inte får någon träff när du söker på en betalningsmottagare, pröva att söka på de första bokstäverna i mottagarens namn.