Betala för två konton

Hej! Jag skulle vilja hjälpa min lillebror att starta ett konto på boplats när han fyller 18 och betala åt honom. Jag har redan ett konto till mig som jag betalar för via bankgiro men undrar om jag kan koppla mitt bankkonto till hans boplatskonto och betala för det också eller om det kan bli fel på något sätt? Tack på förhand!
Alex

Kommentarer

  • Hej Alex, tack för din fråga!

    Vad fint att du vill hjälpa din bror! Han kan skapa ett konto när han har fyllt 17 år, och då är det gratis fram till 18-årsdagen.

    När det är dags för honom att börja betala är det antagligen enklast att ni loggar in på hans konto, går till Mina Sidor / Betalning och betalar med Swish.

    Bankgirobetalningar till Boplats kan du göra för så många personer du vill. Tänk bara på att varje person får ett nytt unikt OCR-nummer varje år. Bankgirobetalning måste du initiera, det finns i dagsläget ingen funktion för automatisk bankgirobetalning för Boplats.

    Du kan däremot inte koppla e-faktura till någon annans Boplats-konto.
    Elin, Boplats Göteborg