Vem ska stå på kontraktet?

Om två personer sambor, räcker det då om endast en står folkbokförd på lägenheten? Den andra personen står skriven på en annan lägenhet i samma stad?
Felix

Kommentarer

  • Hej Felix!

    Man ska vara folkbokförd där man har sin dygnsvila, det vill säga där man bor i huvudsak. Bor du i huvudsak i lägenheten ska du alltså vara folkbokförd där.
    Helena Ombyggnadssamordnare