Varningsbrev

Är det möjligt att få en varning om någon klagat på bråk/skrik även fast det inte hänt? Och att väktarskolan konstaterade det även, ska inte dom agera och knacka på för att undersöka? Tycker det är väldigt underligt att man fått en varning av någon påhittad historia och dessutom har ingen varit förbi och knackat på som det ska göras vid störningar! Det kan ni gärna förklara.
Anonym irriterad människa

Kommentarer

  • Hej,

    När en granne kontaktar oss om att en störning pågår åker alltid Bodenbos egen personal eller vår externa jour ut för att dokumentera om en störning pågår. Om så är fallet så ringer vi på dörren för att föra ett samtal med hyresgästen. I de flesta fall öppnar hyresgästen dörren och vi kan föra ett samtal. Men det finns fall där hyresgästen ej öppnar dörren och då kan vi inte föra ett samtal.

    Varningsbrev med en uppmaning att upphöra med det störande beteendet sker alltid då en störning har bekräftats. För att du skall kunna få ett svar om hur det var i ditt fall så måste du släppa på din anonymitet. Mejla då gärna hyresarenden@bodenbo.se.

    Vänligen
    Johan