Vägg undran

Hej. Jag skulle vilja veta om det är betongvägg eller gipsvägg. Mellan vrum o hall innan jag sätter upp en hylla. Kan vakmästaren komma o säga eller har ni ritnigar på det.   Parkgatan 3 lgh 1202
Marlene Ulfström

Kommentarer

  • Hej Marlene,

    Börja alltid med att knacka på väggen. Låter det ihåligt är underlaget gips eller spånskiva. Låter det lite ihåligt men inte så mycket är det lättbetong. Låter det helt stumt är det betong. Glöm inte att kolla väggen med ett lokaliseringsinstrument så att du inte borrar i en el- eller vatten/avloppsledning. Känner du dig osäker så anlita en hantverkare.

    Hälsningar
    Johan