Uppsägning motorvärmare/garage/carport

Hur lång uppsägningstid är det på motorvärmare/garage & carports?

Lisbeth

Kommentarer

  • Det är 9 månaders uppsägningstid. Informera om du vill bli av med den tidigare om vi hittar ny hyresgäst?

    Helena Ombyggnadssamordnare
  • Har idag sagt upp min lägenhet: Egils gränd 1 Lgh 1305. Hoppas att det fungerat. Min garageplats sade jag upp tidigare och nu blir det 3 månaders uppsägning på den också, och inte 9. Om man säger upp garageplatsen på hösten är det ej rätt att det är 9 månaders uppsägning. Har fått förklaringen att många har sagt upp garaget för att slippa betala kostnaderna under sommaren och därefter har de velat ha garageplats igen till vintern. Att ni nu har bestämt att samma regler skall gälla om man säger upp garaget till hösten är ologiskt  När jag kom till lägenheten fick jag städa den eftersom den var smutsig. En städfirma hade varit där och städat det som skulle synas vid en hastig titt. Kontrolleras inte städningen efter det att en hyresgäst flyttat????  Skrev ett mejl och klagade , berättade då om allt som var smutsigt. Fick svaret att städfirman skulle få göra om det men tackade nej. Vill ej ha personer där som inte duger till att städa. Städade själv. Skulle ha bett om en hyressänkning men gjorde det inte. Ni hade väl redan betalat städfirman.
    Min lägenhet blir troligen ledig sista oktober, alltså en månad tidigare.
    Tar ni då betalt också för november om ni har hyresgäster som vill ha den innan min uppsägningstid har utgått.
    Tacksam för svar.
    Maj-Britt Mörsare

  • Hej Maj-Britt !

    Din uppsägning online gick jättebra! Jag hör av mig under dagen med info om uppsägningen.
    Björn