Städning i tvättstuga

Har ni slutat städa tvättstugan? Tidigare städades den 1/mån, nu är den full med sopor och full med damm. Det är nog dax med en rengöring av den.
Ann-Kristin

Kommentarer

  • Hej Ann-Kristin,

    Det är hyresgästen som har ansvar för att städa tvättstugan efter varje tvättpass. I vissa hus fungerar det bra i andra inte. Om du bor i ett hus med digital tvättstugebokning så råder jag dig att alltid felanmäla tvättstugan (enklast via appen) och bifoga gärna bilder. Vi tar då kontakt med den person som haft tvätttiden före dig.

    Om du bor i ett hus med cylinderbokning så tar vi gärna emot en felanmälan men i ett sådant hus vet vi tyvärr inte vem som haft tvättstugan innan dig. Vi på Bodenbo ronderar tvättstugan 2-4 gånger i månaden och tar då bort sopor samt rengör luddlåda. Normalt städar vi tvättstugan en gång i kvartalet.

    Vänligen
    Johan
  • Hyresgästen ska väl inte grovstäda tvättstugan! Dammråttor efter väggarna och ventilationsrören m.m.
    Det kan dock inte ha varit någon rondering på jättelänge i detta hus. Det börjar se likadant ut i källargången också.

    Ann-Kristin
  • Hej Ann-Kristin,

    Du har helt rätt i att det inte är hyresgästen som ska städa det du nämner! Det ska Bodenbo ta hand om inom jämna intervaller. Något måste ha fallerat. Eftersom jag inte vet var du bor eller vilken tvättstuga du åsyftar så uppmanar jag dig att göra en felanmälan. När felanmälan kommer in får så kan både du och vi följa ärendet.

    Vänligen
    Johan