Tvättstuga

Varför eftermiddag tvättiden 17-21i tvättstugan är kortare en timme?
7-12 (5 timmar) 12-17 (5 timmar) 17-21 (4 timmar). Min sambo innan hon börjar måste först städa för att det är alltid bara skittig. Då visst tappar man en kvart.
Varför är bara 4 timmar tvättid på eftermiddag?
Arkadiusz Keler

Kommentarer

  • Hej,

    Anledningen till att det sista tvättpasset är en timme kortare är att många hyresgäster börjar gå och lägga sig efter kl 21. När tvättmaskinerna centrifugerar så uppfattas ljudet som störande och det är därför som passet är en timme kortare.

    Tråkigt att det inte funkar med städningen i tvättstugan som det ska. Varje hyresgäst som använder tvättstugan har ett ansvar för att städa den när tvättpasset är avslutat. För de tvättstugor som bokas digitalt vet Bodenbo vem som haft tvättpasset före. Så kontakta oss gärna om det är slarvigt städat med mejl till hyresarenden@bodenbo.se så pratar vi med den som slarvat med städningen. Bokas tvättstugan med kolv så har vi tyvärr ingen aning om vem som använt tvättstugan passet före dig.

    Vänligen
    Johan