Stölder

Vad gör ni emot alla cykelstölder i området??
Hyresgäst

Kommentarer

  • Hej,

    Cykelstölder är ett stort problem. Våra väktare ronderar samtliga våra områden och vi har ett gott samarbete med Polis som även de patrullerar i våra bostadsområden. Tyvärr är inte det något som stoppar cykelstölder. Som cykelägare gäller det att man har av försäkringsbolag godkända lås som försvårar för tjuven. Har man en cykel av större värde bör man förvara den i lägenheten eller i sitt källarförråd (tänk dock på hemförsäkringen ofta inte ersätter med mer än ca 10000kr för stölder från förråd).

    Vi har påbörjat ett arbete med att succesivt öka skalskyddet på våra fastigheter. Det vi gör är att entrédörren får digitalt lås samt att samtliga källardörrar blir säkerhetsdörrar med digitalt lås. Det kommer att ta 3-4 år innan vi hunnit med att göra detta i alla våra fastigheter.

    Vänligen
    Johan