Hur får man folk att sluta kasta skräp?

Hej! På baksidan av hyreshusen på Jakobsgatan gräsmattan mot vattnet samlar barnen skräp som ligger överallt! Och när de börjar blåsa far dessa omkring överallt. Hur ska man få ett stopp på detta?
Anne

Kommentarer

  • Hej Anne!

    Är det bakom 29 & 33? Är det på Bodenbos mark? Jag skulle säga till att börja med, prata med barnen. Finns det föräldrar i närheten kan man prata med dem och att dem i sin tur pratar med barnen. Vet Du var dem bor? Exakt adress? Tänker om dem bor hos oss på Jakobsgatan?
    Helena Ombyggnadssamordnare