Skötsel i av tillhörande tomt på fastighet som ni äger!

F.d. kyrklokal, även anv. som karatelokal, mellan ICA-Sävast och era äldre hyresfastigheter.
Vad ska hända med denna fastighet??
I alla fall måste ni sköta om området som hör till denna byggnad utan att det påtalas.

Ewa Andersson

Kommentarer

  • Hej Ewa,

    Den byggnaden köpte Bodenbo under 2019 och vår avsikt är att riva byggnaden för att där i kring kunna bygga tre hus om ca 4 våningar vardera. Vi har initierat en ändring av detaljplan för att så ska kunna ske. Om detalplanen har vunnit laga kraft och efterfrågan för bostäder i Sävast finns så är vår ambition att byggstart skall kunna ske under 2021 eller 2022.

    När det gäller alla våra fastigheter i Sävast så klipps gräset och skräpplockning sker med jämna mellanrum. När det gäller cykelbanan mellan skolan och Ica så är det kommunen som sköter denna avseende plogning, sandning, sandborttagning och skräpplockning.

    Vänligen
    Johan