retroaktiv hyra

Ser på min hyresavi att jag ska betala retroaktiv hyra jan-mars 28 kr.
Skrev på hyreskontraktet från 1 mars.
Tänkte att kanske hyran är höjd, men det verkar den inte vara.
Varför ska jag då betala retroaktivt, jag har ju inte utnyttjat lägenheten före 1 mars?
Annica Larsson

Kommentarer

  • Hej! Det du betalar för är bara för mars. Det står jan-mars på alla hyresgästers avier oavsett när man flyttat in, kan förstå att det kan vara lite missvisande!
    Björn
  • Men varför en retroaktiv summa på 28 kr?
    Jag har ju betalat den summa som jag ska i hyra!
    Vad är 28 kr???
    Annica Larsson
  • Nya hyrorna var inte klara när marsavierna skickades ut, därför kommer dom nu på aprilavin. Hyran för mars före höjningen är 3242:- Eftersom den är höjd med 28:- blir hyran from mars 3270:- Det du ska betala på denna månads avi blir därför 3298:-
    Helena Ombyggnadssamordnare
  • Vill komplettera med att säga, att hyrorna höjs varje år. Efter förhandlingarna blev det dock endast 0.85%, alltså, under 1%.
    Helena Ombyggnadssamordnare