Radonmätning

Hej! För ett tag sedan placerade ni ut mätare för radon i fastigheten sadelmskaregatan/ ringvägen. Dock har vi boende här inte fått veta utfallet. Vad visade mätningarna?
Emma

Kommentarer

  • Hej Emma!

    Pratade med en kollega som är mer kunnig och han svarade att mätvärdena för bostäder ska ligga under 200Bq/m3. Resultat av mätningarna visar att ingen lägenhet ligger över referensvärdet.
    Björn