Portkod saknas fortfarande.

Hej,

När vi bytted till tagg till trapphusen i huset (Sadelmakaregatan 1) så sades det att vi inte skulle få möjlighet att öppna porten med kod direkt men att det skulle lösas senare. Det sades också att det inte skulle vara problem med leveransen av brev och paket då "post-koder" var tillgängliga för dom firmorna som sysslar med detta.
Lite nystartsproblem kan man ju acceptera. Men nu har det tillräcklig tid för att ni borde ha löst problemen ovan. Vi har fortfarande inga koder och logistikfirmorna som levererar paket säger fortfarande ett de inte har koder heller.

När blir detta löst?
Johan Lundgren

Kommentarer

  • Hej Johan
    Det är olyckligt att du fått den informationen, då det inte stämmer. Vi kommer inte att använda koder i de fastigheter vi infört skalskydd med digitala nycklar.
    På en del adresser har vi länge haft kodlås, men koden sprids oerhört fort och blir ganska snabbt betydelselösa. Därför är inte detta ett alternativ som vi känner oss trygga med.
    Räddningstjänsten är de enda som idag tar sig in innanför skalskyddet med kod, det beslutet har vi fattat för att förenkla nödsituationer.
    Syftet med skalskyddet är att öka tryggheten och säkerheten för hyresgästerna och vi hoppas på er förståelse. Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Ann-Sofie Lund
  • Hej,
    Tack för svaret. Även om det är "olyckligt" att ni kommunicerar på ett sätt och agerar på ett annat.
    Så hur tänker ni att man ska göra för att släppa in gäster och bud i huset utan kod eller porttelefon?

    Johan Lundgren
  • Jag håller med om att det är olyckligt att du fått en annan information tidigare, det beklagar vi.
    När det gäller gäster så behöver ni ha kontakt, förslagsvis via telefon, för att du som hyresgäst ska kunna öppna porten till gästen. Om det är ett bud som inte har tagg måste ni lösa leverans när du är hemma alternativt via ombud.
    MVH

    Ann-Sofie Lund
  • Så hur får jag tag på fler taggar? Tre är inte nog om det inte kommer en port-telefon åtminstone.
    Johan Lundgren
  • Hej Johan!
    Du kan beställa fler taggar via oss, de kostar 450 kronor styck. Sedan bokar vi en tid då du kommer och kvitterar ut taggarna!
    Återkom via mail på hyresarenden@bodenbo.se för att beställa och boka tid för uthämtning!
    Önskar dig en trevlig helg!
    Ann-Sofie Lund