Betalparkering

Vem är de som bestämmer om de ska vara betalningsparkering för besökare? Jag bor på Potatisvägen i Sävast. Det finns två stora besöksparkeringar och tycker de är väldigt orimligt att mina vänner och familjer ska behöva betala för att besöka mig när det alltid finns lediga parkeringsplatser? Går det att införa att varje boende på Potatisvägen kan ge en "besöks-bricka" man kan stoppa i framrutan på bilen?
Hanna Eriksson

Kommentarer

  • Hej Hanna!

    Det är framtaget tillsammans med styrelsen, huvudanledningen till att vi har infört parkeringsavgift är att förut så lämnades det skrotbilar till höger och vänster på våra parkeringsytor vilket medförde att vi forslade bort bilar för flera hundratusen varje år. Efter införandet av parkeringsavgift så har skrotbilarna och kostnaden för att ta bort dessa minskat kraftigt.
    Björn

Personuppgifter (frivilliga)

Meddelande skickas till din e-post när du fått svar på din fråga