Ombyggnation och risk för förrådsinbrott

Undrar vem som ersätter eventuell stöld i förråden, då dörrarna nu är Helt olåsta - trots inbrott och  inbrottsförsök?
Är de ni som ska se till att våra privata grejer inte stjäls eller är de vi?
Henrik

Kommentarer

  • Hej Henrik,

    Anledningen till att vi förstärker skalskyddet är just att förebygga inbrott och skadegörelse genom att göra det än svårare för obehöriga att få tillträde till trapphus, källare och gemensamma lokaler.

    Tyvärr är det så att när installation skalskyddet sker så blir det en lucka där säkerheten nedgår. Om vår installatör, Bodenbos personal samt ni hyresgäster hjälps åt under denna tid genom att hålla ytterdörrar mm stängda så kan ändå säkerheten under denna lucka vara på en acceptabel nivå.

    Om det då ändå skulle ske ett inbrott under denna lucka vad händer då? Den frågan kommer vid ett sådant tillfälle att besvaras av hyresgästens samt Bodenbos försäkringsbolag i deras utredning av händelsen. Skulle det visa sig att Bodenbo eller dess installatör varit försumliga så får Bodenbos försäkringsbolag ersätta hyresgästen. Ersättningen sker enligt de regler som återfinns i hyresgästens tecknade hemförsäkring

    Vänligen

    Johan