Nyinflyttad i Boden pga studier

Hej,
Jag funderar på att söka en utbildning till hösten 2021 eller 2022.

1.Gäller förturspoängen endast om man flyttar till Boden och börjar arbeta, eller gäller det även om man börjar med studier?

2. Jag har redan nu registrerat mig i bostadskön, men bor fortfarande i Kiruna. Kommer jag ändå få startbonusen när jag väl flyttar till Boden?
Josefin Sahlen

Kommentarer

  • Hej Josefin,

    Svaret på din fråga är nej. Startbonusen ges bara till en person som flyttar till Boden och påbörjar en tillsvidareanställning eller en projektanställning om minst 1 år. Startbonus är 500 poäng. För att erhålla startbonusen skall anställningsavtal samt utdrag från folkbokföring visas.

    Det är helt rätt av dig att ha ställt dig i kön och för varje dag så ökar din möjlighet till en lägenhet när du börjar studera i Boden. För att förbättra chanserna än mer så bör du anmäla ditt intresse hos de privata värdarna också. Bodenbo må vara störst i Boden, men vi har bara 1/3 av det totala antalet lägenheter. 2/3 ägs och förvaltas av privata värdar.
    Johan