Nycklar och taggar

Hej
Liten undran, varför får alla boenden lika många nycklar och taggar till dörrarna? Borde inte dem som har större lägenheter och fler som bor där exempelvis barnfamiljer??? Barnen behöver ju också få kunna komma hem??  Sen tycker jag att dem som bor i stora lägenheter med många boenden i samma lägenhet kansk skulle kunna få välja två tvätt-taggar för vi behöver tvätta ofta! Och alla verkar ju jobba och den enda lediga tiden är den sista tvättiden och det är ca en veckas väntetid , man vill inte alltid ha det som ett fredagsnöje tyvärr…. Eller hade ju kunnat fixa tvättmaskin till läggan istället??  Mvh mamman
Mamman

Kommentarer

  • Hej!

    Det ingår tre nycklar per lägenhet och i hus där det finns skalskydd så ingår lika många taggar som nycklar. I hus där det taggens funktion bara är att boka tvättstuga så ingår bara en tagg per lägenhet, då man ändå bara kan boka en tid framåt.

    Skulle alla få mer taggar att boka tider med så skulle det finnas ännu mindre tillfällen för bokning.

    Givetvis kan man kolla möjligheten att sätta in tvättmaskin i lägenheten. Då får hyresgästen kontakta oss så att vi kan komma till lägenheten för att kontrollera om det är möjligt. Är det möjligt så kan vi tillhandahålla en tvättmaskin mot hyreshöjning.

    Björn
  • Jakobsgatan 29 a har fått nya portkoder, undrar när dom kan börja användas, har bott här i 5 år och porten har aldrig gått att stänga igen så att den gått i lås, så port dörren behöver nog repareras.

    Mikael Norsten Lgh 1001
  • Hej Mikael!

    Ni kommer få taggar som går till portarna, vi vet i dagsläget inte vilket datum vi kommer driftsätta det men ni kommer få information när det är dags. Så ni kommer inte få någon portkod utan det är endast tagg som kommer fungera vid portarna.

    Jag får göra en order på porten på 29 A så får någon titta till den i veckan.
    Björn