Några frågor

Jag bor i lägenheten 1302 på Majorsgatan 5. Jag är väldigt nöjd med lägenheten, har dock några frågor:

1. Det har blivit lite smutsigt i korridorerna. Finns det något schema för städning eller ska vi göra det själva? Hur fungerar det?
2. Jag har önskat att mitt sambos namn är också med på hyresgästlista på postlådor vidingångsdörren. Kan ni snälla komplettera det? Hon heter Barbara Strzalko.
3. Det är sannolikt at jag behöver borra ett hål igenom en vägg mellan sovrum (i vår lägenhet blir det bibliotek) och vardagsrum för att kunna leda en TV-kabel från vägguttag till TV:n. Är det möjligt?
4. Det finns kvar några hål på balkongen som ni en gång i tiden lovade laga. När kan det göras?
5. Jag håller absolut med angående grejer som bevaras i trapphuset. Jag tänkte själv att påpeka det (var lite överraskad att någon förvarar t.ex. vinterdäck och sportutrustning under trappan). Man kan ju hyra ett förråd ni har bjudit för att bevara olika grejer, eller hur?
6. Vattenproblem i diskmaskinen blivit löst (man var tvungen att vrida en liten kran bakom vasken).
Bästa hälsningar.
Przemyslaw Paradowski

Kommentarer

  • Hej Przemyslaw!

    Vad roligt att ni är nöjda med lägenheten.

    Ja, schema finns för städet. Det har nog blivit någon miss där, men dem är snart där och städar. Ni behöver inte städa själva.
    Tack för infon om din sambos namn. Det kommer upp i början på nästa vecka.
    Gällande balkongerna: åtgärd skall ske, just nu pågår dialog med fabriken.
    Gällande borrning: går väl bra om ni gör det lite diskret. Kan ju bli att ni får spackla igen det sen när ni flyttar bara. Gör ett så litet hål som möjligt samt nere vid listen.
    Ja, hoppas att grejerna under trappen försvinner nu. Finns förråd i olika storlekar att hyra. Bra att det löste sig med diskmaskinen.
    Ha en trevlig helg!

    Helena Ombyggnadssamordnare