Min fråga handlar om att jag har tillräckligt mycket poäng men får ingen svar när jag söker lägenhet

Jag har varit på kö systemet sen 2017, och jag tycker att jag har bra poäng att få lägenhet nu, jag har sökt flera lägenheter men inget svar en, får jag tid att besöka kontoret ?
Ibrahim Omar moalin

Kommentarer

  • Hej,

    Hur många poäng man behöver för att få en lägenhet är en fråga som är svår att svara på. Det beror på vilken lägenhet du söker i storlek, område, läge i huset och skick samt framförallt hur konkurrensen om den lägenheten är vid just det tillfället. Under år 2021 varierade antalet köpoäng för den som fick lägenheten mellan 30 och 5500 poäng. Attraktiva lägenheter kräver mer poäng och mindre attraktiva lägenheter mindre poäng. Vi har exempel på att samma lägenhetsstorlek på samma våning kan diffa 1000 poäng från ett kvartal till ett annat, allt beroende på att konkurrenssituationen skiljer sig åt mellan tillfällena.

    Vi fördelar lägenheterna efter vår uthyrningspolicy. Kolla gärna länken: https://bodenbo.se/lagenheter/information/ där ser du hur vi jobbar med uthyrningen. Det är således ingen idé att boka ett möte med våra hyresförmedlare. Dom kontaktar dig när du är högst i turordning för den lägenhet du gjort intresseanmälan för.

    Om du inte fått info om att lägenheten tilldelats någon annan kan det bero på att dina kontaktuppgifter på ”mina sidor” inte stämmer.

    Lycka till i ditt sökande efter ny lägenhet!
    Johan