Får jag måla om?

Hej! Kan jag måla en vägg i vårt sovrum, från vit till ljusgrå?
Jakobsgatan 15
Josefine

Kommentarer

  • Hej Josefine!

    Det får du göra, men det är viktigt att veta att den dagen du flyttar ut så kan du behöva återställa det.

    "Som hyresgäst får du alltså genomföra mindre ändringar i din hyresrätt utan att först få samtycke från din hyresvärd. Målning är en sådan åtgärd som du får genomföra enligt 12 kap. 24 a JB. Det som är viktigt att tänka på är att du kanske tar hjälp av någon eller på annat sätt ser till att arbetet utförs fackmannamässigt samt att du inte använder allt för extrema färger eller mönster som kan riskera att bruksvärdet minskar, för om så sker så har din hyresvärd rätt till ersättning. "

    Björn