Låsta entrédörrar!

Med det system som valts så ska entrén vara låst dygnet runt och endast tagg går att använda. Så då blir iaf jag otryggare ifall något händer så jag måste påkalla anhörig eller annan bekant som inte kommer sig in till mig om jag inte kan komma ner och öppna!

Dessutom blir man mer isolerad från bekantskapskretsen inga sporadiska besök längre!

Har sett leveranser till husen där inte tar sig in t.e.x pizzabud,( så hade dom fler leveranser så var dom säkerligen kalla dom också).

Att påstå att det är för hyresgästernas säkerhet är ju bara skitsnack, är det någon som vill in så kommer dom bara slå sönder fönster i entrédörren eller ett källarfönster. Att inhandla fler taggar a 450kr (helt orimligt pris för en tagg) det är ju inte heller bra för säkerheten t.e.x så köper jag 20stycken och delar ut till mina bekanta, då fungerar dom ju dygnet runt och det kan ta väldigt länge innan det upptäcks att dom kanske har tappat den. Då är det väl bättre att ha en kod

Dessutom kommer säkert entréerna ställas upp och vid kyla så kommer elementen frysa. När barnen är ute och leker måste man skicka med dom en tagg, hur lätt är det inte att dom tappar dom och då kostar det 450kr.
Helt jävla vansinnigt att ha det så här!
Missnöjd hyresgäst😡
Sverker

Kommentarer

  • Hej  Sverker,

    Vi får både ris och ros för att vi förbättrar skalskyddet på våra byggnader. Anledningen till förändringen är att många hyresgäster uppger att de upplever trapphus och källare otrygga. Vi har nästan dagligen händelser som inte uppskattas positivt. Det kan vara att någon utfört sina toalettbehov, uteliggare som sover, ungdomar som missbrukar alkohol/droger. Våra väktare har även vid tillfällen mött personer som haft sex med varandra. Det är anledningen till att husen behöver ett bra skalskydd och att entrédörrar inte kan vara olåsta.

    Taggen fyller samma funktion som en traditionell nyckel. Förändringen mot tidigare består egentligen att entrédörren alltid kommer att vara låst. Självfallet förstår vi att den förändringen får konsekvenser för vardagen som blir lite krångligare än tidigare. Vi har valt att endast ge koden till polis, ambulans och räddningstjänst.

    Postoperatörer och hemtjänst har fått taggar så att de kommer in under arbetstid. Hyresgästen får tre taggar (samma antal som de haft nycklar) om fler behövs så får man köpa extra taggar (precis som tidigare gällt för nycklar). Hyresgästen har ansvaret för dessa taggar och hur de används (dvs ingen skillnad från hur det idag är med nycklar). Vi har valt att inte ge tex städfirmor, hunddagis eller pizzabud någon tagg. Det är hyresgästen som anlitat dessa som har ansvaret för att släppa in dem i byggnaden.

    Skulle vi dela ut kod till hyresgästerna, hemtjänst och postoperatörer som de sedan sprida vidare så skulle det inte ta lång tid innan skalskyddet vore verkningslöst, dvs nästan alla vet om koden. Vi vill inte hamna i en sådan situation då den skulle leda till samma problem som vi har idag med otrygghet.

    Självfallet förstår jag att förändringen får konsekvenser för din vardag som blir lite krångligare än tidigare. Jag hoppas att du efter att ha läst denna text förstår anledningen bakom skalskyddet och att du hjälper till att upprätthålla skalskyddet för dig och dina grannar genom att tex stänga entrédörren när den är uppställd med en kvast.

    Vänligen
    Johan

Personuppgifter (frivilliga)

Meddelande skickas till din e-post när du fått svar på din fråga