Får man ladda sin el/hybrid bil i garaget?

Hej, får jag ladda min laddhybrid i garaget? Bilen kommer med en laddare för 220V eluttag.
Tes

Kommentarer

  • Hej Tes!

    Nej det får man inte, se information nedan från vår hemsida :

    Våra el-anläggningar för bilplatser är idag endast dimensionerade för att ge el till motorvärmare och kupévärmare (begränsad effekt). Därför innebär laddning av elfordon i vanliga s.k ”Schuko-uttag” en ökad risk för brand.
    Laddning av elfordon får därför inte ske i de motorvärmaruttag som vi har idag.
    Frida Isaksson

Personuppgifter (frivilliga)

Meddelande skickas till din e-post när du fått svar på din fråga