Kösystem

Varför tillhandahåller ni inte uppgifter på hur många som anmält sitt intresse för en lägenhet och hur många poäng som krävs för att få ett erbjudande om en visning, om man anmäler sitt intresse för en lägenhet som ni lägger ut för uthyrning? Det gör andra bostadsbolag, så det borde ju inte vara en omöjlighet för Bodenbo.

Vänligen Ingela
Ingela

Kommentarer

  • Hej Ingela,

    Det är absolut inte en omöjlighet utan snarare en prioritering från vår sida. Jag förklarar kort nedan hur vi jobbar och hur vi resonerar:

    Vi har olika söktryck på olika lägenheter. Spridningen är allt från någon enstaka sökande till hundratalet. En liknande spridning gäller även för antalet poäng som krävs för respektive lägenhet. Det kan vara från några få till massor av poäng. Dessa siffror kan fås fram först när tiden för intresseanmälan gått ut. Då kontaktar vi de sökande med mest poäng i turordning för visning. Tyvärr har vi inte systemstöd för den tjänst du efterfrågar och om vi skulle ta fram de siffrorna manuellt så innebär det ett merarbete. Frågan är dessutom vad informationen skulle vara värd för den som gjort intresseanmälan men inte fått komma på visning. Anta att en person hamnade på plats 15 med 1300 poäng. Vad skall denne använda informationen du efterfrågar till? För nästa liknande lägenhet som denne söker kan resultatet bli plats 1 eller plats 25 beroende på hur konkurrensen ser ut vid just det tillfället.

    Vänligen
    Johan
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.