Köpoäng

Hej. Kan jag överlåta mina köpoäng till en av mina ungar? Tack på förhand
Benny Storm

Kommentarer

  • Hej Benny!

    Nej, köpoängen är personliga.
    Helena Ombyggnadssamordnare
  • Tack för snabbt svar. Då vet vi.
    Är det lång kötid på ettor och tvåor?
    Benny Storm
  • Vi har få små lägenheter just nu och det är ju flest som söker på mindre lägenheter. Köerna är specifika på varje lägenhet. Olika personer som söker. Poängen styr i första läget, sen är det ekonomi, referenser mm som spelar roll. Därav kan man ibland ha turen att få lägenhet på mindre poäng.
    Helena Ombyggnadssamordnare
  • Om man ska bli sambo kan båda skriva sig på kontraktet fast det är en som köat
    Lena Johansson
  • Hej Lena!

    Man kan skriva in en medsökande i ens profil/konto, som skall bo med en, alltså, sambon eller ens respektive, men då ska man tänka på att får man en lägenhet, då försvinner bådas poäng.
    Söker man själv, skrivs inte någon in i kontraktet, utan då får man vara inneboende & ha namn på dörren osv.
    Helena Ombyggnadssamordnare