Kö på lägenheter

Hej!
Hur många erbjuder ni en lägenhet till? Om jag söker en viss lägenhet och om det är 5 före mig som
har fler poäng än mig som finns på 6 plats. Men alla de tackar nej till lägenheten. Varför får inte jag den då? Hoppas ni förstår vad jag menar. Går ni igenom hela listan eller är det bara de fem första som får erbjudandet för en viss lägenhet. Är det inte bättre att den som står på kö till en viss lägenhet också får den om den än så har mindre poäng en de fem första. Har sett att vissa lägenheter som man sökt på kommer ut igen efter ett tag.
Själv söker jag lägenhet närmare någon Hälsocentral helst Sanden eftersom jag blivit så skröpplig. Flyttade till Prästholmen men här finns ju inga bussförbindelser.
Mvh
Kerstin Fors

Kommentarer

  • Hej! Erbjudanden går ut till dom fem första, skulle dom fem av olika anledningar tacka nej så skickar vi ut erbjudanden till nästa fem osv osv. Ibland säger vi nej av olika anledningar till folk som söker, så ibland kan det gå längre ner i kön.

    Lägenheter som läggs ut igen är lägenheter där det gjorts kontrakt, men personen i fråga har ångrat sig. Så då läggs lägenheten ut igen eftersom kön försvinner efter att kontrakt har skrivits. Men det sker inte så ofta.

    Björn