Känns kallt i lägenheten. Vad ska jag göra?

Det känns kallt i lägenheten. Vad kan jag göra för att få den värme som jag skall ha? Möblering osv?
Britt

Kommentarer

  • Hej Britt!

    Tack för din fråga.

    Tänk på att inte möblera in elementen i lägenheten. Det ska alltid vara helt fritt framför elementen så att värmen kan expandera fritt ut i lägenheten. Det ska vara helt fritt framför elementen, då fungerar dom som mest optimalt.

    Placera inte soffor eller tunga gardiner framför elementen. De förhindrar att den varma luften sprider sig och cirkulerar i rummet och du kommer då att frysa.

    Precis som att det ska vara fritt framför elementen så ska det vara fritt framför ventilationskanaler så att luften kan passera fritt, då rör sig den varma luften över lägenheten. Ha alltid fösterventilerna öppna. Du kan själv kontrollera temperaturen i din lägenhet. Mät då inne i rummet, 1 meter upp från golvet. Du kan även mäta temperaturen på en innervägg. 20-21 grader bör du ha.

    Kom ihåg att det är temperaturen i rummet som räknas, inte hur elementet för tillfället känns.

    Helena Ombyggnadssamordnare