Inflytt när den 1:a infaller på röd dag, vad gäller?

Hej! Hur ser det ut om man har inflyttningsdatum på en röd dag, skjuts inflytten fram tills nästkommande vardag då? 😀

Mvh
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna!
    Ja, enligt hyreslagen är det så. Bor det någon kvar som besiktar tidigare, då är det hen som avgör om du kan flytta in tidigare. Är lägenheten i vår ägo pga rep eller dylikt, då kan vi ta en dialog om det finns möjlighet till tidigare inflytt.

    Helena Ombyggnadssamordnare