Inflytt när den 1:a infaller på röd dag, vad gäller?

Hej! Hur ser det ut om inflyttningsdatum infaller på en röd dag, skjuts inflytten fram tills nästkommande vardag då? 😀

Mvh
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Ja, enligt hyreslagen är det så att infaller månadsskiftet under helgdag (röd dag) så är det nästkommande vardag som blir inflyttsdag.

    Bor det någon kvar i lägenheten som väljer att flytta ut tidigare och den är besiktad och nycklarna är hos oss så är det nuvarande hyresgäst som avgör om du kan flytta in tidigare under deras avtalstid. Detta är något som ni ska ha kommit överens om mellan varann och meddela oss om innan så vi vet om detta.

    För kännedom så ändrar Bodenbo inte i några avtal eller trapphusregister för post etc utan detta är något som sker efter du tilträtt på kontraktet vid månadsskiftet.

    Är lägenheten du ska flytta in i vakant pga rep eller dylikt, då kan vi ta en dialog om det finns möjlighet till tidigare inflytt. Välkommen att maila oss på hyresarenden@bodenbo.se om du önskar veta mer!

    Med vänlig hälsning
    Frida Isaksson
    (Uppdaterad )

Personuppgifter (frivilliga)

Meddelande skickas till din e-post när du fått svar på din fråga