Hyresvärden vill gå in i lägenheten

Jag har fått ett meddelande om att ni som hyresvärd avser gå in i min lägenhet nu på tisdag och genomföra något med mina element. Får ni verkligen göra detta?

//Sverker
Sverker

Kommentarer

  • Hej Sven,

    Ja, enligt Jordabalken 12 kap §26 ”har Hyresvärden har rätt att utan uppskov få tillträde till lägenheten för att utöva nödvändig tillsyn eller utföra förbättringsarbeten som inte kan uppskjutas utan skada”.

    I just din fastighet har vi stora problem med undercentralen som vi nu håller på att åtgärda. I slutet på nästa vecka är prognosen nu att det kommer att bli -20 till -30 grader. Om inte bristerna i undercentralen är åtgärdade innan dess, så är risken för haveri mycket stor. Skulle så ske blir huset utan värme med alla problem som det kan leda till.

    Vänligen
    Johan