Hyreskontrakt

Hej! Jag undrar om man får stå på flera hyreskontrakt (ett hos er och ett hos annan hyresvärd) samtidigt för er?
Understrykas ska att den som bor hos er enligt kontrakt är folkbokförd och bor i eran lägenhet.
Anonym

Kommentarer

  • Hej anonym!

    Finns inget olagligt i det, men där man är folkbokförd ska man ha sin dygnsvila. Bor man långt från sitt arbete kan man ha en övernattningslägenhet, men det ska då vara minst 8-10 mil dit.
    Helena Ombyggnadssamordnare