Hyresinbetalning

På vilket sätt betalar jag lämpligast hyran och när skall ni ha den senast?
Simon

Kommentarer

  • Hej Simon!

    Tack för dina frågor!

    Man betalar hyran via bankgiro och då lämpligast genom e-faktura, KIVRA, autogiro eller inbetalningskort. Du hittar din hyresavi på "min sida".
    Förfallodag, alltså den dagen vi senast vill ha in hyran är, sista vardagen i månaden. Detta är viktigt eftersom det annars kan gå till inkasso med de kostnaderna det innebär, samt sedan till Kronofogden. Betalar man inte sin hyra, då kan man som hyresgäst bli vräkt.
    Helena Ombyggnadssamordnare